Een relatie met innovatie

De wereld verandert tegenwoordig steeds sneller, wat resulteert in steeds meer uitdagingen voor jouw huidige bedrijfsvoering.
Er is sprake van enkele sterke maatschappelijke en technologische trends, waar je niet anders dan rekening mee moet houden binnen je toekomstige bedrijfsvoering.

Denk hierbij op het maatschappelijke vlak bijvoorbeeld aan de energietransitie of de circulaire en platformeconomie. Technologisch zie je een sterke opkomst van Artificial Intelligence, Robotisering, Internet of Things en de Cloud.

Nieuwe spelers op de markt

De reden dat er steeds sneller bedreigingen ontstaan voor jouw bedrijfsvoering, ligt in het feit dat er steeds meer en steeds sneller nieuwe technieken en aanbieders ontstaan die ook jouw producten en diensten kunnen leveren.
Startup-ondernemingen kijken hoe ze jouw dienstverlening op een snellere, goedkopere en maximaal schaalbare manier kunnen introduceren binnen jouw markt!
Ben jij dan die ondernemer die voorin de trein wil zitten richting het onbekende om toekomstperspectief te houden, of wacht je af wat er gaat gebeuren en ben je daardoor te laat met alle gevolgen van dien?

Klantloyaliteit

Waar men tot enkele jaren geleden kon bouwen op een loyale consument, zien we deze klantloyaliteit sterk afnemen. De klant vraagt vandaag de dag meer en wil meer. Ze willen worden meegenomen in een reis vol verrassingen en overstijging van hun verwachting. De aandacht op jouw producten en diensten moet zeer actief worden onderhouden en de klant moet uitkijken naar jouw nieuwe innovatie en flexibiliteit in klantbenadering. Biedt je dit niet, dan gaat de klant tegenwoordig een deurtje verder kijken. En dat is niet moeilijk, want de klant wordt vanuit allerlei kanten bestookt met liefdesverklaringen om vooral bij jouw concurrent te kopen.

Maak het verschil!

De wereld verandert en jouw klant verandert mee! Het is niet ingewikkelder dan dat! Het is aan jou of je vasthoudt aan jouw comfort zone, of dat je op zoek gaat naar de kansen die de nieuwe ontwikkelingen en trends juist binnen jouw markt je bieden? Kijk welke voordelen je kunt realiseren om jouw klanten te behouden.

Mocht jouw concurrentie nu wel lekker in de comfort zone blijven zitten, maak daar dan slim gebruik van en sluit nieuwe klanten aan met jouw innovatieve marktbenadering!

Innovatie is geen gave, maar een vak!
95% van het beheersen van innovatie bestaat uit ‘aan de slag gaan’ en ontwikkelen.

Doe je mee?