Training Omgaan met agressie in de apotheek


Omgaan met agressief gedrag

In een op de vier apotheken krijgen medewerkers te maken met agressieve mensen omdat een bepaald geneesmiddel niet beschikbaar is.

Tekort aan medicijnen veroorzaakt agressie
Driekwart van de apothekersassistenten heeft dagelijks te maken met klachten van patiënten door tekort aan medicijnen.
Dat blijkt uit een peiling onder de assistenten in opdracht van brancheorganisatie KNMP. Die denkt dat het voorkeursbeleid van zorgverzekeraars de oorzaak van de problemen is. Zij kiezen vaak voor geneesmiddelen met een gunstiger prijs, wanneer bijvoorbeeld een octrooi verloopt en zich meerdere aanbieders van een identiek medicijn melden.

Verbaal en fysiek geweld
Het gaat om zowel verbaal als fysiek geweld. ‘Dreigen, schreeuwen, schelden en spugen’, aldus de onderzoekers. Er wordt geregeld hard met de vuist op de balie geslagen door klanten en personeel krijgt soms persoonlijke bedreigingen naar het hoofd geslingerd.

Training Omgaan met agressief gedrag in de apotheek
MKB Cursus & Training verzorgt de training ‘Omgaan met agressief gedrag in de apotheek’ U krijgt tijdens deze training inzicht in de verschillende vormen van agressief gedrag. U leert dit gedrag tijdig te herkennen en hoe u voorkomt dat dit uit de hand gaat lopen. Na deze training voelt u zich veiliger omdat u meer grip heeft op "bedreigende" situaties.                                

Klik hier en lees meer over de Training Omgaan met agressief gedrag in de apotheek.