Klantgericht denken en handelen

Blijft uw klant (afnemer, bezoeker, cliënt, lid) graag gebruik maken van uw diensten? Dat hangt af van de manier waarop u hem of haar behandelt of laat behandelen. De organisatiestructuur en de managementstijl van uw onderneming maken uw medewerkers persoonlijk verantwoordelijk voor de klant. Dit bevordert de wederzijdse waardering en het werkplezier. Volg deze training en u kiest voor een andere houding: van passief vriendelijk tot actief klantgericht! 

Doelstelling
Na afloop van de training:

  • Heeft u meer inzicht in de wensen van de klant.
  • Is uw persoonlijke invloed in contacten vergroot.
  • Bent u communicatief sterker.

Programma
In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Reageren of zelf bepalen.
  • Een professionele houding.
  • Inschatten of zeker weten.
  • Effectieve vragen maken betere gesprekken.

Deelnemers 
De training is bestemd voor ondernemers of medewerkers, die hun klantgericht optreden willen versterken. 

Trainingsgroepen
Wij verzorgen deze training desgewenst ook voor groepen. De training wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats die u het best schikt. De training kan ook naar uw wensen worden aangepast.

Aantal dagdelen en prijs
De training bestaat uit 4 dagdelen. De prijs per deelnemer is € 499,- voor leden van MKB-Nederland en € 549,- voor niet-leden. Dit bedrag is exclusief BTW, exclusief een bijdrage van € 35,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten.

Informatie
Heeft u nog vragen over deze training, dan kunt u contact opnemen met het cursussecretariaat van MKB Cursus & Training: telefoon (015) 219 13 90 of per mail, klik dan hier.


Communicatie stond centraal in ons maatprogramma. Rollenspellen zijn in het begin wat onwennig, maar het enthousiasme van onze trainer werkte aanstekelijk. De praktische aanpak spreekt me aan. Zo leverden de discussies veel bruikbare informatie op. Je hoort hoe collega’s het gedrag van klanten ervaren en je kunt samen met oplossingen aan de slag. De cursus had ook nog eens het effect van teambuilding.

Untis Benelux, Rotterdam
Carla van Leijden, directiesecretaresse en personeelsmanager