Klantgericht verkopen in de detailhandel

Kunt u zich inleven in de wensen van uw mondige en kritische klant en hem of haar een actief advies geven? Hoe belangrijk is uw klant voor u en hoe laat u dat merken? Wilt u de concurrentie een stap voorblijven, dan moet u uw invloed als verkoper aanwenden. Daar gaat deze training over. U leert uw persoonlijke invloed op een effectieve manier te benutten en uzelf speciaal te maken door kwaliteit in aandacht geven. 

Doelstelling
De belangrijkste doelstelling van deze verkooptraining is het vergroten van de persoonlijke invloed:

  • Door meer aandacht en interesse te tonen.
  • Door meer en betere gesprekken te voeren.
  • Door klanten weer belangrijk te maken.

Programma 
De dagelijkse gang van zaken in uw bedrijf wordt tijdens de training Klantgericht verkopen in de detailhandel als uitgangspunt genomen, waardoor u de geleerde vaardigheden in de praktijk kunt toetsen. De volgende (deel)onderwerpen worden behandeld: 

Interesse in uw klant, waar blijkt dat uit?

  • Succesbepalende factoren.
  • Aandacht voor de klant.
  • Begroeten en aanspreken.

Overtuigen of verkopen!

  • Weten door vragen.
  • Klantgericht overtuigen.
  • Meedenken en bijverkoop.

Omgaan met weerstand en bezwaren.

  • Voorkomen en omgaan met klachten.
  • Interesse biedt kansen.
  • Relatiebehoud.

Deelnemers
Deze verkooptraining is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel die hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel willen versterken en betere verkoopresultaten willen behalen.

Trainingsgroepen
Wij verzorgen deze training desgewenst ook voor groepen. De training wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats die u het best schikt. De training kan ook naar uw wensen worden aangepast.

Aantal dagdelen en prijs
De training bestaat uit 3 dagdelen. De prijs per deelnemer is € 399,- voor leden van MKB-Nederland en € 435,- voor niet-leden. Dit bedrag is exclusief BTW, exclusief een bijdrage van € 20,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten.

Informatie
Heeft u nog vragen over deze training, dan kunt u contact opnemen met het cursussecretariaat van MKB Cursus & Training: telefoon (015) 219 13 90 of per mail, klik dan hier.


Een mystery shopper bezocht ons woonwarenhuis voorafgaand aan de training. Dat bleek dus de trainer zelf te zijn. Zijn winkelervaringen leverden meteen veel input op. We barsten van de productkennis, maar de klant uiteindelijk tot aankoop verleiden kon beter. In twee trainingsavonden hebben we veel bijgeleerd, ook over het omgaan met veeleisende klanten. Nu moeten we de kennis op peil houden.

Geels Woonwarenhuis, Bennekom
Ada Elings-Geels, ondernemer