Wanneer wil je gaan?

16 april 2018
9:00-17:00 · Venlo
28 mei 2018
9:00-17:00 · Rotterdam
4 juni 2018
9:00-17:00 · Utrecht
3 september 2018
9:00-17:00 · Eindhoven
24 september 2018
9:00-17:00 · Zwolle
8 oktober 2018
9:00-17:00 · Wijk aan Zee (NH)
12 november 2018
9:00-17:00 · Capelle aan den IJssel
3 december 2018
9:00-17:00 · Utrecht

€ 399,-
voor MKB-Nederland leden
€ 435,- voor niet MKB-Nederland leden
Bekijk datums Gratis brochure aanvragen
€ 399,-
voor MKB-Nederland leden
€ 435,- voor niet MKB-Nederland leden
Bekijk datumsGratis brochure aanvragen

Klantgericht verkopen in de detailhandel

Intro

Kun jij je goed inleven in de wensen van je mondige en kritische klant en kun je hem of haar een actief advies geven? Hoe belangrijk is jouw klant voor je, en hoe laat je dat nou eigenlijk merken? Als jij de concurrentie altijd een stap voor wilt blijven, dan moet je jouw invloed als verkoper aanwenden. Dat behandelen we in deze training. Je leert dat jij als verkoper erg veel invloed hebt en dat je die persoonlijke invloed op een effectieve manier kunt benutten.

Wat leer je?

De belangrijkste doelstelling van deze verkooptraining is het vergroten van de persoonlijke invloed:
  • Door meer aandacht en interesse te tonen;
  • Door meer en betere gesprekken te voeren;
  • Door klanten weer belangrijk te maken.

Programma

De dagelijkse gang van zaken in jouw bedrijf wordt tijdens de training Klantgericht verkopen in de detailhandel als uitgangspunt genomen, waardoor je de geleerde vaardigheden in de praktijk kunt toetsen. De volgende (deel)onderwerpen worden behandeld:

Interesse in jouw klant, waar blijkt dat uit?
  • Succesbepalende factoren;
  • Aandacht voor de klant;
  • Begroeten en aanspreken.
Overtuigen of verkopen?
  • Weten door vragen;
  • Klantgericht overtuigen;
  • Meedenken en bijverkoop.
Omgaan met weerstand en bezwaren.
  • Voorkomen en omgaan met klachten;
  • Interesse biedt kansen;
  • Relatiebehoud.

Voor wie?

Deze verkooptraining is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel die hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel willen versterken en betere verkoopresultaten willen behalen.

Maatwerk

Wij verzorgen deze training ook voor groepen. Deze wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats naar jouw keuze. Wij passen de training aan je wensen aan.

Investering

Als lid van MKB-Nederland betaal je € 399,-; ben je geen lid, dan € 435,-. Het cursusboek kost € 20,-. Voor de accommodatie, koffie, thee en lunch betaal je € 19,75. Deze bedragen zijn exclusief BTW.

Vragen?

Heb je nog vragen over deze training? Bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.

Een cursist over:

Een mystery shopper bezocht ons woonwarenhuis voorafgaand aan de training. Dat bleek dus de trainer zelf te zijn. Zijn winkelervaringen leverden meteen veel input op. We barsten van de productkennis, maar de klant uiteindelijk tot aankoop verleiden kon beter. In twee trainingsavonden hebben we veel bijgeleerd, ook over het omgaan met veeleisende klanten. Nu moeten we de kennis op peil houden.

Geels Woonwarenhuis, Bennekom
Ada Elings-Geels, ondernemer
€ 399,-
voor MKB-Nederland leden