Klantvriendelijk telefoneren

De telefoon is het visitekaartje van uw bedrijf en het telefoongesprek meestal het eerste contact met uw onderneming. De eerste indruk is bepalend, maar weet u hoe klantvriendelijk uw telefoniste, receptioniste en/of secretaresse uw (potentiële) klant te woord staat? Hoe worden klachten behandeld? Deze training voorkomt dat uw prachtige promotiecampagne verknoeid wordt door een slechte telefoonbehandeling. Uw bedrijf wordt voortaan positief neergezet. 

Deze telefoontraining verzorgen wij ook in het Engels.

Doelstelling
De deelnemers leren de meest voorkomende inkomende telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier te voeren, met als doel uw (potentiële) klanten en relaties een positieve indruk te geven van uw bedrijf.
De training is zeer praktisch opgezet. Er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De gesprekken worden opgenomen met videoapparatuur. De deelnemers kunnen na afloop goed klantvriendelijk telefoneren. De deelnemers zijn in staat een klant telefonisch goed te woord te staan, goede informatie te verzamelen, een klant goed door te verbinden en ook lastige gesprekken te voeren, zoals klachtenbehandeling.

Programma
Er wordt gewerkt in kleine groepen van maximaal 12 deelnemers. Voor medewerkers die zich bezighouden met telefonische verkoop en acquisitie adviseren wij de training Succesvol telefonisch verkopen. De training Klantvriendelijk telefoneren is praktisch opgezet. Er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De volgende onderwerpen worden behandeld:

 

  • Afspraken voor goed telefoongebruik.
  • Klantvriendelijke communicatie.
  • Inventariseren van wensen en behoeften.
  • Telefonisch doorverbinden.
  • Telefonisch beantwoorden van vragen.
  • Hanteren van telefonische klachten.
  • Het voeren van slechtnieuwsgesprekken. 

 

Deelnemers
De training is bedoeld voor medewerkers die veel telefoneren, zoals telefonistes, secretaresses of receptionistes waarbij vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties telefonisch afgehandeld worden. 

Trainingsgroepen
Wij verzorgen deze training ook voor groepen. De training wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats die u het beste schikt. Eventueel kan de training naar uw wensen worden aangepast.

Aantal dagdelen en prijs
De training bestaat uit 4 dagdelen. De prijs per deelnemer is € 499,- voor leden van MKB-Nederland en € 549,- voor niet-leden. Dit bedrag is exclusief BTW, exclusief een bijdrage van € 25,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten.

Informatie
Heeft u nog vragen over deze training, dan kunt u contact opnemen met het cursussecretariaat van MKB Cursus & Training: telefoon (015) 219 13 90 of per mail, klik dan hier.

Verwante cursussen
MKB Cursus & Training verzorgt ook: