Klantvriendelijk telefoneren in het Engels

De telefoon is het visitekaartje van uw bedrijf. Het telefoongesprek is meestal het eerste contact met uw onderneming. Als het gesprek in het Engels moet, weet u dan hoe u vermijdt dat het taalverschil de communicatie verstoort? Kunnen uw medewerkers omgaan met taalbarrières als het gaat om het voeren van lastige gesprekken of het beantwoorden van vragen? Zijn zij op de hoogte van cultuurverschillen en van telefoonetiquette? De training 'Klantvriendelijk telefoneren in het Engels' voorkomt dat u (potentiële) klanten kwijtraakt door taal- en cultuur verschillen.

Deze telefoontraining verzorgen wij ook in het Nederlands en in het Frans.

Doelstelling
U kunt uw niet-Nederlandssprekende gesprekspartner uitstekend te woord staan in het Engels met inachtname van telefoonetiquette. U voert de meest voorkomende inkomende en uitgaande telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier en bent in staat tot een passende telefoonbehandeling in het Engels. U weet hoe u de goede informatie verzamelt en een klant goed doorverbindt. U kunt ook lastige gesprekken voeren, zoals bij klachtenbehandeling.

Programma
Er wordt gewerkt in kleine groepen van maximaal 12 deelnemers en er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De volgende onderwerpen worden tijdens deze telefoontraining behandeld:

Dag 1: Algemene gesprekstechnieken

  • Beantwoorden van de telefoon.
  • Inventariseren van wensen en behoeften.
  • Telefonisch doorverbinden.
  • Telefonisch beantwoorden van vragen.

Dag 2: Omgaan met boze, veeleisende en lastige klanten 

  • Hanteren van telefonische klachten.
  • Het voeren van slechtnieuwsgesprekken.

Deelnemers
De training is bedoeld voor u die veel in het Engels telefoneert, als telefoniste, secretaresse of receptioniste, waarbij vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties telefonisch afgehandeld worden.

Voorkennis
De deelnemers hebben kennis van de Engelse taal nodig.

Trainingsgroepen
Wij verzorgen deze training ook voor groepen. De training wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats die u het beste schikt. Eventueel kan de training naar uw wensen worden aangepast.

Aantal dagdelen en prijs
De training bestaat uit 4 dagdelen. De prijs per deelnemer is € 499,- voor leden van MKB-Nederland en € 549,- voor niet-leden. Dit bedrag is exclusief BTW, exclusief een bijdrage van € 25,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten.

Informatie
Heeft u nog vragen over deze training, dan kunt u contact opnemen met het cursussecretariaat van MKB Cursus & Training: telefoon (015) 219 13 90 of per mail, klik dan hier.

Verwante cursussen
MKB Cursus & Training verzorgt ook: