Leidinggeven en motiveren

Wat is leidinggeven? Ervoor zorgen dat medewerkers hun werk goed en op tijd uitvoeren. Wat is motiveren? Ervoor zorgen dat mensen bereid zijn hun werk goed en op tijd uit te voeren. Wat is het resultaat van de combinatie leidinggeven en motiveren? Dat uw medewerkers hart voor de zaak hebben. Deze cursus leert u daarom verschillende leiderschapsstijlen te hanteren door niet alleen opdrachten te geven, maar ook te luisteren, te ondersteunen en te evalueren. 

Doelstelling
Na afloop van de cursus:

  • Heeft u beter inzicht in de vaardigheden van een goede leider en weet u de juiste leiderschapsstijl te gebruiken.
  • Heeft u meer achtergrondkennis van motiverende factoren en de gedragingen en behoeften van uw medewerkers.

Wat u tijdens deze cursus leert, kunt u direct in de praktijk toepassen.

Programma
De eendaagse cursus Leidinggeven en motiveren biedt een prima basis om met succes deel te nemen aan onze training Effectief leidinggeven. Het programma bestaat uit de volgende onderwerpen: 

  • Motiveren.
  • Persoonlijkheid van mensen.
  • Leiderschapsstijlen. 

Deelnemers 
De basiscursus is bestemd voor de leidinggevenden (chef, bedrijfsleider of afdelingshoofd) in een middelgroot- of kleiner bedrijf, wanneer u wilt groeien in de competenties leidinggeven en motiveren. 

Cursusgroepen
Wij verzorgen deze cursus desgewenst ook voor groepen. De cursus wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats die u het best schikt. De cursus kan ook naar uw wensen worden aangepast.

Aantal dagdelen en prijs
De cursus bestaat uit 2 dagdelen. De prijs per deelnemer is € 365,- voor leden van MKB-Nederland en € 395,- voor niet-leden. Dit bedrag is exclusief BTW, exclusief een bijdrage van € 35,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten. 

Informatie
Heeft u nog vragen over deze cursus, dan kunt u contact opnemen met het cursussecretariaat van MKB Cursus & Training: telefoon (015) 219 13 90 of per mail, klik dan hier.

Verwante cursus
MKB Cursus & Training verzorgt ook de:

 


Kennis zakt soms wat weg en dat heeft zijn weerslag op de werkvloer. Het was voor ons, acht leidinggevenden, tijd voor een update. Bij veel informatie denk je: o ja, zó zat dat. De training zorgde tevens voor nieuw elan. We hebben bijvoorbeeld het inchecken verbeterd. Met vriendelijkheid en oog voor persoonlijke wensen, kunnen we ons al bij de entree onderscheiden.

Hotel en zalencentrum Frans op den Bult, Deurningen
Laura Akçay, manager receptie