Wanneer wil je gaan?

17 december 2018
10:00-13:00 · Amsterdam

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag

Intro

Dagelijks contact met klanten is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van een gerichte training kun je beter met lastige en soms agressieve klanten omgaan. Tijdens deze praktische training leer je omgaan met dergelijke klanten en leer je de spanning tijdens een agressieve uitspatting te verminderen. Met een acteur bootsen we levensechte situaties na, zo is het effect optimaal.

Wat leer je?

  • Meer kennis over de verschillende vormen van lastig gedrag;
  • Meer kennis en inzicht over agressie;
  • De-escalerende vaardigheden en technieken;
  • Je houding bij lastig gedrag en agressie.

Programma

Tijdens deze training komt o.a. aan de orde:
  • Ervaringen met lastige klanten en agressie;
  • Lastig gedrag, onderverdeling in de vier typen;
  • Interventies bij lastige klanten;
  • Theoretische onderbouwing begrip agressie;
  • Uitleg frustratie en instrumentele agressie;
  • Basishouding/professionele houding bij de verschillende vormen van agressie;
  • De-escalerende interventies en technieken.
De training heeft een actief karakter. Met een professionele acteur worden reële situaties geoefend.

Voor wie?

Deze training is bij uitstek geschikt voor medewerkers die in direct contact met klanten staan en waarbij de klant agressief gedrag kan vertonen.

Investering

Als lid van MKB-Nederland betaal je € 189,-; ben je geen lid, dan € 199,-. Voor de accommodatie, koffie en thee betaal je € 5,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW.

Maatwerk

Wij verzorgen deze training ook voor groepen. Deze wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats naar jouw keuze. Wij passen de training aan je wensen aan.

Vragen en tips

Heb je nog vragen over deze training? Bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.

We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van veiligheid. Misschien vind je onderstaande suggestie ook interessant!

Een cursist over:

Wij bellen doorgaans niet met een vrolijke mededeling. Met de juiste benadering kun je het beoogde resultaat bereiken, ook bij mensen die in eerste instantie agressief reageren. De oefeningen die we tijdens de training hebben gedaan, werken goed in de praktijk. Woordkeuze en intonatie zijn strategische instrumenten. We denken erover om de training een vervolg te geven met een taaltraining.

Gerechtsdeurwaarderskantoor Visser, Nieuwegein
Sylvia Visser, Chef de Bureau en gerechtsdeurwaarder
€ 189,-
voor MKB-Nederland leden