Wanneer wil je gaan?

Deze cursus wordt binnenkort weer gepland,
voor meer informatie kunt u bellen naar 015 219 13 90

€ 194,-
voor MKB-Nederland leden
€ 204,- voor niet MKB-Nederland leden
Bekijk datums
€ 194,-
voor MKB-Nederland leden
€ 204,- voor niet MKB-Nederland leden
Bekijk datums

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag

Intro

Dagelijks contact met klanten is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van een gerichte training kun je beter met lastige en soms agressieve klanten omgaan. Tijdens deze praktische training leer je omgaan met dergelijke klanten en leer je de spanning tijdens een agressieve uitspatting te verminderen. Met een acteur bootsen we levensechte situaties na, zo is het effect optimaal.

Wat leer je?

  • Meer kennis over de verschillende vormen van lastig gedrag;
  • Meer kennis en inzicht over agressie;
  • De-escalerende vaardigheden en technieken;
  • Je houding bij lastig gedrag en agressie.

Programma

Tijdens deze training komt o.a. aan de orde:
  • Ervaringen met lastige klanten en agressie;
  • Lastig gedrag, onderverdeling in de vier typen;
  • Interventies bij lastige klanten;
  • Theoretische onderbouwing begrip agressie;
  • Uitleg frustratie en instrumentele agressie;
  • Basishouding/professionele houding bij de verschillende vormen van agressie;
  • De-escalerende interventies en technieken.
De training heeft een actief karakter. Met een professionele acteur worden reële situaties geoefend.

Voor wie?

Deze training is bij uitstek geschikt voor medewerkers die in direct contact met klanten staan en waarbij de klant agressief gedrag kan vertonen.

Investering

Als lid van MKB-Nederland betaal je € 194,-; ben je geen lid, dan € 204,-. Deze bedragen zijn exclusief BTW.

Vragen en tips

Heb je nog vragen over deze training? Bel ons dan op (015) 219 13 90 of mail via info@mkbct.nl.

We geven ook andere trainingen en cursussen op het gebied van veiligheid. Misschien vind je onderstaande suggestie ook interessant!

Een cursist over:

De Bazaar is een familiebedrijf wat ieder weekend weer heel veel bezoekers trekt. De directie vindt het heel belangrijk dat er met grote regelmaat getraind wordt door alle medewerkers en dat gebeurt dan ook met grote regelmaat. Dat deden we eerst bij een ander bureau, maar via internet kwam ik op MKB Cursus & Training. De agressietraining is gevolgd door weekendmedewerkers op de werkvloer en de overvaltraining was voor mijn eigen afdeling receptie/verhuur en voor de caissières Het is ons heel erg goed bevallen: goede trainer, geweldige acteur.

De Beverwijkse Bazaar, Beverwijk
Marga van Ginkel, hoofd afd. receptie
€ 194,-
voor MKB-Nederland leden