Klanten over ons
Onze cursussen en trainingen hebben een paar kenmerken: no-nonsense, hands-on en direct toepasbaar. Geen eindeloze stroom aan theoretische informatie, maar korte en krachtige oefeningen die rechtstreeks uit de praktijk komen. Wat je vandaag leert, pas je morgen toe. Punt. Onze trainers zijn dan ook ervaren ondernemers. Hiermee spreken we een gevarieerde en zeer brede doelgroep aan. Hieronder lees je wat enkele van onze klanten over ons te zeggen hebben.

 

Werving en selectie
Ik vond de training heel zinvol. Het was praktijkgericht, met heel veel mooie tools om het geleerde direct in de praktijk te kunnen toepassen.
De rollenspellen waren erg geslaagd, doordat de dame in kwestie heel prettig “acteerde” .
Ik vind dat we met het geleerde en de aandachtspunten (span of control, ondersteuning P&O) aan de slag moeten.
De trainer maakt een verslag en de adviezen hierin zijn nodig om het hele werving & selectie verhaal toe te kunnen passen. We zijn nu in staat de juiste kandidaat te selecteren i.p.v. de beste!

Humanitas
Anyta

Resultaatgericht vergaderen
NSO is een brancheorganisatie voor de tabaks- en gemakshandel. Onlangs hebben we met alle nieuwe bestuursleden de cursus Effectief Vergaderen doorlopen. We hebben daar de basis gelegd voor een heel professionele vergadercultuur en daar gaan we nu drie jaar lang profijt van hebben! Het cursusmateriaal en de docent van MKB Cursus & Training sloot goed aan bij de belevingswereld van de ondernemers uit de detailhandel.

NSO, Leidschendam
Gert Koudijs, secretaris

Ik heb twee jaar lang vrij intensief trainingen en cursussen gevolgd, van algemeen management en financiële kengetallen tot time management en coachend leidinggeven. Daar doe ik nu nog elke dag mijn voordeel mee. De trainingen waren niet wollig, geen gezwets er omheen. Daar houd ik niet van. Ze snappen het spelletje, zakelijk en persoonlijk. Prima club.

Bureau Jalink, De Lutte
Arnoud Jalink

Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren

  • Onderscheidende training. Duidelijkheid naar debiteuren kan dus ook op een klantvriendelijke manier. Na deze training hoef je je nooit meer te laten gijzelen door de rookgordijnen die debiteuren opwerpen.
  • Onze cashflow is significant toegenomen na praktisering van de geleerde vaardigheden.
  • De trainer leert je geen kunstjes, maar jezelf ècht beter positioneren in je rol van debiteurenbeheerder naar debiteur en in je eigen organisatie. Heb ontdekt dat mijn vakgebied veel breder is dan ik voor mogelijk had gehouden. Mijn complimenten voor de uitgebreide kennis van trainer Gebsky en hoe goed hij deze kan overbrengen naar anderen.

Andere NBBU deelnemers over de cursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren:

Werving en selectie
We hebben al een evaluatie formulier ingevuld. De trainer was zeer bekwaam evenals de actrice. Ik heb veel van deze dag opgestoken.
Het is belangrijk om goed om te gaan met de investering (de medewerker). Verder waren de praktische oefeningen in gespreksvoering verhelderend. We zijn op zoek naar de juiste persoon! Dat vond ik een eye opener.

Humanitas
Femke Kosters

Notuleren
De verslaglegging kon naar ons inzicht beter en secretaresses wilden graag meer ondersteuning in de vorm van een training om beter te notuleren. Het specifieke inhoudelijke doel was meer een rode draad in notulen te bewerkstelligen. De training is heel positief ontvangen en heeft voor een verdere professionalisering van het secretaresseteam gezorgd. De trainster, zelf afkomstig uit de praktijk, gaf de cursisten concrete handvatten. Door gebruik te maken van filmpjes en teksten konden de deelnemers de stof meteen oefenen en ideeën uitwisselen .

Bureau Jeugdzorg Gelderland, Arnhem
Nicolette Hagen, teamleider

Financiële basiskennis
“Heel duidelijk werd in deze cursus uitgelegd wat het verschil is tussen de balans en de winst- en verliesrekening. Voor veel van onze medewerkers was dat echt een eyeopener. Ook hadden we veel aan de uitleg over de kasstromen binnen je bedrijf. Het hoofd van onze technische dienst doet jaarlijks een heel aantal dure investeringen. Hoe ga je daar mee om? We kregen veel nuttige en praktische informatie. Lang geleden heb ik een dergelijke training al eens gevolgd, maar ik wilde alles weer even ophalen. De eigenaar van Parkhotel Den Haag adviseerde mij om dat bij MKB Cursus & Training te doen. Daar heb ik geen spijt van. De dag was perfect verzorgd, alle communicatie verliep prima en de trainer was zeer professioneel.”

Parkhotel Den Haag,
Jacques Ravoo, general manager

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag
Wij beheren 25 buurthuizen in Den Haag. Mensen in nood worden soms boos – terecht of onterecht. Daar moet je wel mee kunnen omgaan. De training die MKB Cursus & Training bij ons incompany heeft aangeboden paste exact op onze situatie en bij onze stijl: niet te veel theorie en vooral gelijk aanpakken. Oefenen! Goede training, die ons aan het anders denken en doen heeft gezet!

Stichting voor Welzijn, Den Haag
Stef Beun, team manager

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag
Beide workshops waren erg leuk en leerzaam. Vooral aan Begroting en Offertes heb ik iets gehad. Het interactieve deel samen met de collega's sprak me bijzonder aan. Gewoon je offertes op tafel leggen, die daarna samen doornemen en bekijken waar het misgaat en wat er beter kan. Maar ook van Acquisitie en Verkoop heb ik veel geleerd, vooral het rollenspel was leuk om te doen. Sommige dingen die ik tijdens de workshops tegengekomen ben heb ik al toegepast in de praktijk. Het gaat dan vooral om de presentatie naar klanten. In het verleden deed ik dat even tussendoor of kwam ik 's avonds na het werk gewoon in mijn werkkloffie langs. Nu bereid ik dat soort bezoekjes goed voor en neem ik er de tijd voor. Maar ik maak nu ook mijn offertes en begrotingen concreter. Zo neem ik het tekenwerk op in de offerte en da pas daarna daadwerkelijk over tot het tekenen. Normaal waren dat verborgen uren. Ik kan de workshops dus iedereen aanraden. Honderd procent!"

Adonis Hoveniers, Pijnacker
Ed van der Haar

Personeelsmanagement
Ik heb al veel van de cursus Personeelsmanagement in praktijk kunnen brengen. Ik heb inmiddels de eindejaarsgesprekken met iedereen achter de rug en daarbij kwamen de tips erg goed van pas.

O2 communicatie, Maarssen
Cecilia de Cesaris, office manager

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag
DAK Kinderopvang heeft rond 800 medewerkers en 24 groepsleidsters deden de training ‘Agressiebeheersing’. Ze hebben incidenteel te maken met verbaal agressieve ouders, ongemakkelijke situaties en soms met boze kinderen’. De training was precies wat ze wilden: een stukje theorie, direct toepassen in de trainingssituatie, nabespreken en nog eens proberen. We hebben direct voor nog twee groepen een training gepland!

DAK Kinderopvang
Joke Beumer, Coördinatrice Opleidingen

Tolken en vertalers zijn per definities alpha’s, dus financiën is door de bank genomen niet hun sterkste punt. Veel van onze leden hebben moeite met offertes maken en prijsonderhandelingen voeren. MKB Cursus en Training heeft voor ons een cursus opgezet om die vaardigheden te ontdekken en te ontwikkelen. In de ochtendsessie hebben we een stevig theoretisch fundament gelegd, waarop we in de middag praktische oefeningen deden. Uiteraard kon zelfs MKB Cursus & Training niet in één dag spijkerharde onderhandelaars uit ons smeden, maar het is ons zo goed bevallen dat we om een vervolg hebben gevraagd. Voor mij persoonlijk? Sinds de cursus zie ik steeds beter de waarde van mijn werk en ik ga daar ook voor staan. Ik hanteer nu een absolute ondergrens: niet voor minder dan... Laat ik het zo zeggen: ik heb de investering van de training er al ruimschoots uit!

Nederlands Genootschap van Tolken en Vertalers
Perpetua Uiterwaal

In onze organisatie hebben we Nikon Academy voor onze interne trainingen. Vorig jaar hebben we 200 ‘high potential photography-verkopers’ een serie van 6 bijeenkomsten aangeboden. Wij hebben natuurlijk de vakkennis in huis, maar voor het sales-pur-sang-verhaal hebben we MKB Cursus & Training ingeschakeld. Bleek een prima keuze; het waren 10 inspirerende bijeenkomsten door het hele land, waar we nu al de zoete vruchten van plukken.

Nikon Netherlands
Frank Zuidweg, Coördinator knowledge

Time management
Je kunt zelf veel doen om prettiger te werken, zo blijkt uit de training. Het is een natuurlijke reactie om druk aan de organisatie te wijten, maar bepaalde spanningen ontstaan door individuele acties. Sommige medewerkers trekken veel naar zich toe, andere schuiven juist af. Neem je verantwoordelijkheid voor je eigen werk en communiceer over taken die wellicht niet bij jouw functie horen.

Wicro Plastics, Kessel
Yvonne Jansen, medewerker P&O

Leidinggeven en motiveren
Kennis zakt soms wat weg en dat heeft zijn weerslag op de werkvloer. Het was voor ons, acht leidinggevenden, tijd voor een update. Bij veel informatie denk je: o ja, zó zat dat. De training zorgde tevens voor nieuw elan. We hebben bijvoorbeeld het inchecken verbeterd. Met vriendelijkheid en oog voor persoonlijke wensen, kunnen we ons al bij de entree onderscheiden.

Hotel en zalencentrum Frans op den Bult, Deurningen
Laura Akçay, manager receptie

Coachend leidinggeven in de praktijk
Hoe kun je het beste uit mensen halen? Die vraag wilden we als leidinggevenden graag beantwoorden. De training geeft aanknopingspunten om vooruit te kunnen. Vooral van de rollenspelen leer je veel, alleen al door naar collega’s te kijken en te luisteren. Op de werkvloer merk ik al verschil. De communicatie verloopt beter. Je doet niet zonder meer aannames, je denkt na over gesprekken.

ACE Pharmaceuticals BV, Zeewolde
Roselinda van der Vlugt, hoofd Registratie & Medical Info

Arbeidsvoorwaarden en belonen
Ontslagvergunningen en -procedures zijn zeer actueel. We zochten een opleidingspartner die ons de nodige verdieping op dit terrein kon bieden en kwamen bij MKB Cursus & Training uit. De kleinschaligheid van de cursus zorgt ervoor dat je heel gericht met de trainer kunt communiceren. Ook de onderwerpen zijn concreet, zoals werkkostenregelingen en ontbindingsovereenkomsten. ‘k Heb het cursusboek nu binnen handbereik liggen!

L’Arcade Administraties-Belastingen BV, Heerhugowaard
John Appelman, directeur

Notuleren
Een aantal medewerkers volgde een cursus notuleren bij MKB Cursus en Training. Inventarisatie leverde op: ‘een zeer intensieve dag’, ‘heel veel geleerd’ en ‘hele goede syllabus, die gebruik ik nog regelmatig om zaken nog eens na te lezen...’. Zeer tevreden dus over de cursus, zowel over de inhoud als over de manier waarop die is gegeven. Professioneel.

Ministerie van Defensie
Mevr. J.C. (Cokie) Steeman
Hoofd Ondersteunend Personeel (HOP)

Garden Retail Services ondersteunt ondernemers in de tuincentrumbranche in de breedste zin van het woord: van promotie tot automatisering, van financieel management tot inkoop en marketing. Roy Noordhoek is manager van de Retailgroep: de centra die niet aangesloten zijn bij een formuleketen. „Wij organiseren voor onze ondernemers vier keer per jaar een bijeenkomst, onder de titel ‘Business Club’. MKB Cursus & Training zorgt daarbij al twee jaar voor de inhoud. Zo’n groot trainingsbureau heeft altijd de trainers die bieden wat wij zoeken. En ze pakken het zeer serieus aan: door voorgesprekken en gerichte bezoeken aan een of twee tuincentra stemmen ze de workshop precies af op de realiteit binnen de branche. Deelnemers hoeven geen ingewikkelde vertaalslag te maken: ze kunnen het de volgende dag direct toepassen.

Garden Retail Services
Roy Noordhoek

Effectief leidinggeven
Collega’s aanspreken op functioneren is niet altijd even makkelijk, daar kun je als bedrijf best wat ondersteuning bij gebruiken. Tijdens de training oefen je met medecursisten. Deze ervaringen zijn zeer bruikbaar. We merken intern dat het voeren van gesprekken beter verloopt. Het geven van feedback en leveren van opbouwende kritiek gaat soepeler omdat je zorgvuldiger formuleert.

Digitransfer, Gorinchem
Romy Walraven, projectmanager

Klantgericht denken en handelen
Vrijwel iedereen vindt dat hij klantvriendelijk werkt, maar ervaart de klant dat ook zo? Klantvriendelijkheid hangt vaak van eigen inzicht af. De training heeft daar bij ons lijn in gebracht. We zijn heel concreet begonnen met uniformiteit in de telefoonaanname. E-mail is een ander voorbeeld: beantwoord vragen van klanten eens zelf in plaats van slechts een terugbelverzoek aan je collega te sturen.

JK van den Dool BV, Wassenaar
Jaco van den Dool, directeur

Klantgericht verkopen in de detailhandel
“Wij hebben met twintig collega's twee keer twee avonden mogen luisteren naar een zeer kundige trainer. Voordat we met de cursus begonnen, was hij al verschillende keren bij ons geweest om de actuele situatie binnen ons bedrijf te bespreken. Daar sprong hij tijdens de training voortreffelijk op in. Het sloot perfect aan op de praktijk zoals wij die kennen. Veel medewerkers hebben de cursus echt ervaren als een opfrismoment. Je bent al jaren verkoper, maar ben je je wel bewust van hoe je het doet? Als een klant komt, heeft hij een probleem en daarvoor zoekt hij bij jou een oplossing. Ontvang een klant dus altijd met open armen en toon interesse, benadrukte de trainer. Onze verkopers zijn hier daadwerkelijk mee aan de slag gegaan.”

Nebo
Khalid Achaabouné, medewerker

Omgaan met lastige klanten en agressief gedrag
De Bazaar is een familiebedrijf wat ieder weekend weer heel veel bezoekers trekt. De directie vindt het heel belangrijk dat er met grote regelmaat getraind wordt door alle medewerkers en dat gebeurt dan ook met grote regelmaat. Dat deden we eerst bij een ander bureau, maar via internet kwam ik op MKB Cursus & Training. De agressietraining is gevolgd door weekendmedewerkers op de werkvloer en de overvaltraining was voor mijn eigen afdeling receptie/verhuur en voor de caissières Het is ons heel erg goed bevallen: goede trainer, geweldige acteur.

De Beverwijkse Bazaar, Beverwijk
Marga van Ginkel, hoofd afd. receptie

Notuleren
Wij ontwikkelen en bemiddelen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar en door werk. MKB Cursus & Training heeft voor twee groepen gedetacheerde medewerksters van Ergon een notuleertraining verzorgd. De deelnemers waren enthousiast. De opleiding leverde een bijdrage aan een bredere inzetbaarheid op de arbeidsmarkt. Het was onze eerste kennismaking met MKB Cursus & Training. Een prima cursus, de geleerde vaardigheiden zijn direct toepasbaar in de praktijk.

Ergon, arbeidsbemiddeling, Eindhoven
Liesbeth Wierda, opleidingscoördinatrice