Thema:

Communicatie

Wij besteden meer dan 70% van onze tijd aan praten, lezen, luisteren en schrijven. De helft van onze werktijd gebruiken we om te communiceren. Communiceren kost veel tijd en is daarom erg duur. Miscommunicatie, het elkaar niet begrijpen kost nog veel meer. Met betere communicatie kunt u veel tijd besparen. Dat leidt tot hogere opbrengsten en minder kosten. Investeringen in trainingen van MKB Cursus & Training over bijvoorbeeld klantgerichtheid, telefoneren, notuleren en trainingsvaardigheden verdienen zich snel terug.
Verwante thema's:
Persoonlijke vaardigheden
Marketing en verkoop
Sociale media
Cursussen:

Marktgerichte communicatie

Keuzes maken is geld verdienen!
Goede communicatie is een wonder, communicatiestoornis is normaal. Binnen de complexe communicatiecultuur waarin we tegenwoordig leven is het voor een ondernemer haast onmogelijk om op een onderscheidende manier de geselecteerde doelgroep te bereiken. De enige manier waarop dit succesvol kan, is door middel van het zo kernachtig mogelijk verwoorden van uw boodschap en deze te communiceren aan die potentiële afnemers die ook boodschap hebben aan uw boodschap.

Klantgericht denken en handelen

Steeds vaker wordt het bestaansrecht van uw organisatie bepaald door het optreden van de medewerkers. Blijft de klant (= bezoekers, cliënten, leden, e.d.) graag gebruik maken van uw diensten? Veel hangt af van de manier waarop hij of zij wordt behandeld. Laten we het onze klanten nog makkelijker maken door in te spelen op onbewuste wensen. De waardering zal groter worden en het plezier in het werk zal (terug) komen.

Notuleren

In de cursus Notuleren leert u in één dag (beter) notuleren.
Vergaderingen worden in elk bedrijf en elke organisatie gehouden. Belangrijk is dat de essentie, de besluiten en de afspraken helder en duidelijk worden vastgelegd in notulen. Notulen moeten niet alleen goed leesbaar zijn, maar er ook goed verzorgd uitzien en voor iedereen te begrijpen.
... meer over Notuleren

Praktijktraining Notuleren

Goed notuleren is niet eenvoudig. (Beter) notuleren leer je vooral door het veel te doen en te oefenen in praktijksituaties. Je kunt als notulist ook veel opsteken van de ervaringen van collega's. MKB Cursus & Training verzorgt de praktijktraining Notuleren voor iedereen die zijn of haar kennis en vaardigheden van notuleren wil verdiepen en/of eerder een cursus Notuleren heeft gevolgd.

Klantvriendelijk telefoneren

De eerste indruk van uw bedrijf is enorm bepalend. Het eerste contact met uw bedrijf is vaak telefonisch. De telefoon is daarmee het visitekaartje van uw bedrijf. Zeer regelmatig wordt de eerste positieve indruk verstoord door niet-klantvriendelijk telefoneren. Vaak worden prachtige promotiecampagnes verknald door een slechte telefoonbehandeling. U kent de voorbeelden wel. Telefoons die pas na lange tijd worden opgenomen, een ongemotiveerde stem aan de lijn of eindeloos in de wacht staan: 'Bent u daar nog?'. Hoe klantvriendelijk bellen uw telefonisten, receptionisten en secretaresses? Deze telefoontraining verzorgen wij ook in het Engels en in het Frans.

Facebook marketing

U hebt al een bedrijfspagina op Facebook. U weet dat het een uitstekend communicatiemiddel is om uw doelgroep te bereiken. Maar u mist de kneepjes van het vak. Facebook aan laten sluiten op uw marketingstrategie, hoe een like & share actie op te zetten en hoe werkt adverteren eigenlijk op Facebook?
... meer over Facebook marketing

Klantvriendelijk telefoneren in het Engels

De telefoon is het visitekaartje van uw bedrijf. Het telefoongesprek is meestal het eerste contact met uw onderneming. Als het gesprek in het Engels moet, weet u dan hoe u vermijdt dat het taalverschil de communicatie verstoort? Kunnen uw medewerkers omgaan met taalbarrières als het gaat om het voeren van lastige gesprekken of het beantwoorden van vragen? Zijn zij op de hoogte van cultuurverschillen en van telefoonetiquette? De training 'Klantvriendelijk telefoneren in het Engels' voorkomt dat u (potentiële) klanten kwijtraakt door taal- en cultuur verschillen.

Train de trainer

Bent u al trainer of wilt u trainer worden? Gaat u voor uw eigen organisatie of misschien voor andere organisaties trainingen verzorgen, maar heeft u het gevoel nog kennis en vaardigheden tekort te komen? Hoe kunt u ervoor zorgen dat de stof helder overkomt en het geleerde beklijft bij uw cursisten? Hoe kunt u de leerdoelen bereiken? Hoe weet u dat uw cursisten hun leerdoelen behalen? Op al deze vragen krijgt u antwoord tijdens de cursus Train de trainer.
... meer over Train de trainer

Zakelijk communiceren per e-mail en brief

De schriftelijke en digitale communicatie van ondernemingen met klanten en leveranciers is vaak ouderwets. Ook schenkt men soms weinig aandacht aan taal. Taalfouten zijn maar één van de ergernissen. Het komt ook voor dat men niet te spreken is over de oubollige formulering van de inhoud. Vindt u dat eigenlijk ook en wilt u dat verbeteren, kom dan naar deze training.