Thema:

Sociale media

Sociale media hebben honderden miljoenen gebruikers over de hele wereld en het aantal stijgt snel. In Nederland gebruiken miljoenen mensen LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en/of Google+. Sociale media worden door bedrijven onder andere ingezet om informatie en ideeën met de doelgroep uit te wisselen, als luisterend oor in de markt, om nieuwe verkoopkansen op te sporen, om trends te ontdekken, als persoonlijk en zakelijk brandinginstrument, om contacten te leggen en om contacten te onderhouden.

Sociale media zijn krachtige marketing en onderzoekinstrumenten. Veel mogelijkheden worden niet of beperkt ingezet.

MKB Cursus & Training verzorgt op locaties verspreid over heel Nederland korte, krachtige workshops gericht op het zakelijk gebruik van LinkedIn, Twitter, en Facebook. Tijdens deze praktische workshops van één dagdeel (ochtend of middag) past u uw nieuwe kennis en vaardigheden direct toe met behulp van uw eigen laptop, die is aangesloten op internet.
Verwante thema's:
Marketing en verkoop

Communicatie
Cursussen:

Effectief gebruik van LinkedIn

LinkedIn is, behalve een krachtig marketing- en onderzoeksinstrument, hét sociale platform voor B2B-toepassingen. Haal meer uit de zakelijke inzetbaarheid van LinkedIn en ontdek het zelf in deze workshop hoe u nieuwe interessante contacten legt, leads genereert en onderling informatie uitwisselt. Bovendien kunt u via LinkedIn medewerkers werven en selecteren, terwijl u achtergronden controleert en referenties natrekt.

Zakelijk gebruik van Facebook

Heeft u Facebook al ontdekt als het ideale platform om klanten aan uw product te binden, maar heeft u nog geen Facebook-bedrijfspagina? Wilt u weten hoe u uw zakelijke Facebook-pagina inzet om op een professionele manier zichtbaar te zijn? Dan zet deze workshop u op het spoor van alle mogelijkheden en zakelijke toepassingen.

Zakelijk succes met Twitter

Overwin uw huiver om Twitter zakelijk in te zetten. Twitter biedt legio mogelijkheden en voordelen. Elke maand komen er wereldwijd miljoenen gebruikers bij. De rij functies is lang: personal en corporate branding, snelle nieuwsgaring, snel reageren op ontwikkelingen, controleren van uw zakelijk imago, direct contact met uw klanten, relatiebeheer en concurrentieanalyse. Nieuwsgierig geworden? Volg deze korte en direct toepasbare workshop.

LinkedIn marketing

Miljoenen Nederlanders gebruiken LinkedIn. Veel van hen hebben een profiel dat voor 75% of meer is ingevuld. Maar u kunt nog beter gebruik maken van LinkedIn als aansluiting op uw marketingstrategie en alles eruit halen wat erin zit. Daarom is de workshop LinkedIn marketing ontwikkeld. Het is een logische verdieping van de basisworkshop Effectief gebruik van LinkedIn.
... meer over LinkedIn marketing

Twitter marketing

U heeft uw huiver om Twitter zakelijk in te zetten overwonnen en zet Twitter in om uw bedrijfsdoelstellingen te halen. Maar u wilt nog meer uit uw Twitter account halen en Twitter laten aansluiten op uw marketingstrategie. Volg dan de workshop Twitter marketing.
... meer over Twitter marketing

Facebook marketing

U hebt al een bedrijfspagina op Facebook. U weet dat het een uitstekend communicatiemiddel is om uw doelgroep te bereiken. Maar u mist de kneepjes van het vak. Facebook aan laten sluiten op uw marketingstrategie, hoe een like & share actie op te zetten en hoe werkt adverteren eigenlijk op Facebook?
... meer over Facebook marketing

Verhoog uw zakelijke zichtbaarheid met Instagram

Instagram is op dit moment een van de meest populaire sociale media. Meer en meer zien bedrijven in dat Instragram een goede aanvulling is op de marketing activiteiten. Tijdens deze workshop leer je op een visuele manier je product onder ogen van je volgers te brengen. Instagram is een logische aanvulling op je andere activiteiten op het gebied van sociale media en marketing.